Energietransitie
NLA

Persbericht Met LED kan het breidt netwerk en slagkracht uit

14/3/2024
Elektrotechnische Groothandel levert een actieve bijdrage aan de verledding van Nederland.

Zoetermeer – Om energiebesparing in Nederland te bevorderen startte Fedet sectie NLA (Nederlandse Licht Associatie) begin 2023 de campagne 'met LED kan het'. Alle aangesloten Nederlandse fabrikanten en importeurs van lichtbronnen werkten het afgelopen jaar nauw samen om het besparingspotentieel en de mogelijkheden van LED op de kaart te zetten. Inmiddels is het initiatief branchebreed bekend. Recentelijk besloot ook Fedet sectie ETG (Elektrotechnische Groothandel) een actieve bijdrage te leveren aan de verledding van Nederland.

Onmisbare schakel

De Fedet sectie ETG vervult als schakel tussen de Nederlandse lichtfabrikanten en de elektrotechnische installateurs een belangrijke rol in de LED verlichtingsketen. Bovendien heeft de sectie zichzelf als doel gesteld om de mogelijkheden van elektriciteit, de componenten en installaties als oplossing te laten bijdragen aan het welzijn van iedere Nederlander.

Sebastiaan Scheers, Projectmanager bij Fedet: “Verduurzaming staat hoog op de politieke en maatschappelijke agenda. Een belangrijk onderdeel in verduurzaming en kostenreductie wordt echter nog te vaak overgeslagen, terwijl het besparingspotentieel enorm is. Ik heb het over LED verlichting. Lichtproducenten en groothandels hebben een nauwe band en werken sinds jaar en dag samen aan vele mooie projecten. De sectie ETG is dan ook een onmisbare schakel tussen fabrikanten en alle afnemers van elektrotechnische installaties en apparaten, zoals LED verlichting. Zij bezitten veel kennis, kunde en hebben een groot netwerk, waardoor de campagne in 2024 verder zal groeien”.

Belang van LED

Fedet sectie ETG bestaat uit elektrotechnische groothandels itsme, Koninklijke Oosterberg, Rexel Nederland, Schuurman Groep, Solar Nederland en de Technische Unie. Sectievoorzitter Taco Leeflang legt uit: “Wij staan als branchevereniging achter het door sectie NLA opgezette initiatief ‘met LED kan het’ en hebben het afgelopen jaar vol trots gezien welke successen de campagne behaald heeft. Vanuit onze ervaring en dagelijkse praktijk weten we hoe belangrijk de kwaliteit van écht goede LED verlichting is. Om onze Nederlandse lichtfabrikanten en samenwerkingspartners te ondersteunen leveren wij graag een actieve bijdrage aan de campagne. Zo vullen we vanuit onze netwerken en ervaring het belang rondom de verledding van Nederland verder aan”.

meer afbeeldingen

Klik op de afbeelding voor een vergroting

Word ook lid van

Inmiddels vertegenwoordigt Fedet ruim 160 bedrijven in de elektrotechnische sector.
word lid!
Dankzij de betrokkenheid en inbreng van onze leden kunnen wij de beleidsmakers inzicht bieden in de praktijk, krachtig en eenduidig kennis delen en bruikbare, feitelijke informatie en boodschappen overbrengen aan beleidsmakers, onderwijs en overige stakeholders.

De leden binnen de secties en werkgroepen van Fedet bepalen in hoge mate het beleid van Fedet.
BEKIJK ALLE LEDEN